Okolí rokytnice nad jizerou na kole

Rokytnice nad Jizerou a její okolí Vám poskytne ideální podmínky pro poznání krkonoš. Jízda na kolech je v oblasti národního parku povolena pouze po vyznačených trasách. Musíte počítat se spoustou náročného stoupání. Při plánování krkonošských vyjížděk vám doporučujeme pečlivě zvážit délku a fyzickou náročnost zvolené trasy.

Cyklobusy

Od června do září jsou pro vás připraveny KRKONOŠSKÉ CYKLOBUSY, které vás přiblíží na vrcholky našich hor, každý autobus přepraví minimálně 15 kol. V Krkonoších je rozsáhlá síť cyklo stezek, ze kterých lze pozorovat překrásné scenérie našich nejvyšších hor. Tyto stezky jsou určeny zejména sportovně založeným jedincům, protože jejich náročnost je v některých úsecích vysoká.

Feature 2

Průběh trasy:
Rezek * Horní Dušnice * Jestřabí v Krkonoších * Rezek

Popis trasy:
Z parkoviště u chaty Rezek vyjedeme na severozápad po trase 22 na křižovatku ve Františkově, kde se dáme vlevo a pokračujeme po trase 8 přes Stromkovice do Jestřabí v Krkonoších. Po trase 22 vystoupáme na silnici v Roudnici, kde odbočíme vlevo a dojedeme zpět na Rezek.

Rezek
Horská samota na hřebenu v plochém sedle na Vlčím hřebeni zvaná dříve Jeruzalém. Restaurace a parkoviště.

Jestřabí v Krkonoších
Jestřabí v Krkonoších je horská obec v západních Krkonoších asi 10 km severozápadně od Jilemnice. Je složena ze tří obcí: Jestřabí, Roudnice, Křížlice.Obec se rozkládá v kopcovitém terénu od horské říčky Jizerky až téměř k vrcholu Kobyly (897 m). V posledních letech se stává stále více vyhledávanou turisty, kteří sem jezdí nejen za čerstvým horským vzduchem, ale i za klidem a pohodou malé horské vísky.

Vítkovice
Horské rekreační středisko Vítkovice v Krkonoších leží 683 m n. m. Víkovice v Krkonoších se nacházejí v údolí řeky Jizerky pod majestátní horou Kotlem. Součástí obce Vítkovice v Krkonoších jsou osady Horní a Dolní Mísečky, Skelné Hutě a Janova Hora. Standardní běžecké tratě na Mísečkách patří k nejlepším v republice, proto můžeme Vítkovice považovat za ideální zimní středisko.
Barokní kostel sv. Petra a Pavla z r. 1690, u kostela barokní socha sv. Jana Nepomuckého. Pěkný soubor roubené lidové architektury. Zajímavostí je chov huculských koní na Janově hoře, kde si můžete užít projížďku na tomto nepostradatelném pomocníkovi horalů.

Výlet k prameni Labe na kole

Z ROKYTNICE NAD JIZEROU – VARIANTA CYKLOTRASY 1 (46km)

Výchozím bodem bude pobočka České pošty na dolním náměstí. Odtud si vyšlápneme strmějším kopcem na Studenov po značené cyklotrase K7. Na vrcholu Studenova se nachází stejnojmenná chata a u té se odkloníme na cyklotrasu K4, která nás povede po hřebenu přes Čertovu pláň až na rozcestí Ručičky. Z Ručiček se dáme po cyklostezce K1A směrem na Harrachov, ze které asi po 900m zahneme doprava na cyklostezku K2B. Tato trasa nás povede až na Krakonošovu snídani, odkud budeme pokračovat dál po cyklostezce K2 přes rozcestí Pod Voseckými boudami až na Voseckou boudu. Z Vosecké boudy musíme dále pokračovat pěšky, poněvadž zde cyklostezka končí. Dáme se tedy s kolem v ruce po žluté vzhůru na pohraniční rozcestník Svinské kameny, kde uhneme doprava po červené značce. Tato cesta (známa jako Cesta česko-polského přátelství)nás dovede až k rozcestí Česká budka, u kterého se odkloníme po žluté k prameni Labe. Z pramene půjdeme dále ještě s kolem v ruce po červeně značené turistické trase až na Labskou boudu. Od Labské boudy můžeme dále pokračovat na kole a sice po cyklostezce K13 směrem na Pančavskou louku a pak na Vrbatovu boudu (Zlaté návrší). Z Vrbatovy boudy nás stále povede cyklostezka K13 přes Horní Mísečky, kde se napojíme na cyklostezku K1A – držíme se hlavní silnice, ze které nás po 2,4km cyklostezka K1A odvede na lesní cestu. Cyklostezka K1A nás provede nad Třídomím kolem Vídeňské skály až do Sedla pod Dvoračkami. Ze sedla si můžeme vyšlápnout kratičký kopec na Horskou chatu Dvoračky, odkud je nádherný výhled na široké okolí. Ze sedla pod Dvoračkami se dáme po cyklostezce K6, která nás dovede až k hlavní silnici. Zde se dáme vpravo a svezeme se skrze serpentiny až do Rokytnice nad Jizerou.

Feature 3

Přes Dvoračky do Harrachova (33,5 km)

Středně náročná, ve stoupání až náročná trasa.

Počáteční stoupání nás odmění v polovině Vlčí cesty překrásným výhledem na Rokytnici nad Jizerou. Zpevněná štěrková cesta nás vede 4,5 km sjezdy a stoupáním až do Sedla pod Dvoračkami. Na horské chatě Dvoračky se občerstvíme a pokračujeme na rozcestí Ručičky a dále po upravené cestě podél Plešivce na Krakonošovu snídani. Při sjezdu se nezapomeneme zastavit u Mumlavského vodopádu. Přes Rýžoviště a Krakonošovu snídani se vrátíme do Rokytnice. Pokud jsme již hodně unaveni, můžeme se nechat vyvést v Harrachově lanovkou a pak se podle značené cesty vrátit do Rokytnice.

Popis trasy

Rokytnice nad Jizerou hřiště - Sachrův hřeben – Vrata – Vlčí cesta – Dvoračky – Ručičky – Kládová cesta okolo Plešivce – Krakonošova snídaně – sjezd podél řeky Mumlavy – Mumlavský vodopád – Harrachov autobusové nádraží - Rýžoviště – Studenov - Krásná vyhlídka – Hranice - Rokytnice nad Jizerou nám.